First days at my new home

5 september 2019 - Woronora, Australië

Heyhallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog!

Momenteel woon ik nu bijna twee weken bij mijn gastgezin. En ik moet zeggen dat het mij goed bevalt. Het zijn super lieve mensen, de kinderen zijn leuk en ik heb het aardig naar mijn zin hier!

Vorige week was nog even een beetje wennen maar gelukkig was de vorige au-pair er ook nog de hele week om mij een beetje wegwijs te maken hier is Oatley. Ik heb vorige week voor het eerst links gereden, en ik moet zeggen dat het mij beter afgaat dan verwacht. Wel een keer de fout gemaakt dat ik op de koppeling wou trappen,  maar dat kan niet want ik rijd in een automaat hier, dus toen stonden we ineens stil 😅🤷🏽‍♀️. Verder merk ik wel dat ik nog even moet inkomen in mijn werkritme, en dat ik het vooral nog wel vermoeiend vind. Het zijn ook zoveel nieuwe indrukken die ik op doe hier. Maar dat gaat zeker nog wel goed komen, zodra ik een nog een beetje meer gewend ben hier zal de vermoeidheid ook wel minder worden.

De eerste dagen alleen vond ik toch ook wel een beetje spannend. Gelijk de kinderen naar school brengen met de auto, lopen is te ver, even een wasje draaien, koken, bedden verschonen, kids weer ophalen, in bad doen, eten en wachten tot papa en mama weer thuis komen. Eigenlijk heel makkelijk, maar toch wil je het goed doen en ga je aan jezelf twijfelen. Doe ik dit wel goed, vinden ze het eten wel lekker, hebben ze het liever anders? Dat zijn allemaal dingen die de eerste dagen door mijn hoofd spookte, ookal weet ik dat ze het toch wel goed vinden. En nu bijna een week later heb ik al een beetje geleerd om deze dingen los te laten. Natuurlijk ga ik dingen anders aanpakken als de vorige au-pair, maar dat maakt helemaal niks uit zolang het maar gebeurt!

Liefs,
Sanne

1. Richard De Vries:
    Zo is t maar net Sanne. Lekker je ding doen dan komt het goed. Groetjes
  2. Opa en oma de Vries:
    Dank je wel Sanne .
    We genieten zo van jouw verhalen.Heb vertrouwen in je zelf.Je bent een zelfstandige jonge vrouw. We hebben allemaal weleens onze twijfels. Neus in de wind borst vooruit en kom maar op je kan het. We zijn trots op jou. Liefs opa en oma de Vries.
  3. Maryse:
    5 september 2019
    Hihihi herkenbaar , rijden met een automaat, linkerbeen vasttapen aan de stoel 😂
  4. Sander:
    5 september 2019
    We zijn harstikke trots op je, Sanne
    Enne... van fouten maken is nog nooit iemand slecht van geworden. Hoort erbij.
    Geniet ervan!
    Tot de volgende blog
  5. Djolien:
    6 september 2019
    Superleuk om zo toch een beetje bij je te zijn en een indruk te krijgen van het avontuur! Nu al zin om te lezen hoe het verhaal verder gaat 😝