Oriëntatiedagen

29 augustus 2019 - Woronora, Australië

Heyhallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog!

Laten we beginnen met de oriëntatie dagen. Er waren twee oriëntatie gepland vanuit de organisatie AIFS. Heel eerlijk vond ik deze niet echt veel toevoeging hebben voor mijzelf.

Oriëntatiedag 1.
Vandaag was een hele lange dag, we begonnen om 8.30 uur en gingen door tot 16.30 uur. Op deze dag werd er vooral verteld wat het inhoud om voor kinderen te zorgen en wat je vooral niet moet doen. Denk daarbij aan; de kids niet alleen laten in de buurt van water, altijd de autogordel controleren als ze deze zelf vast maken, zorgen dat de kinderen ten alle tijden veilig zijn. Oftewijl de meest voor de hand liggende dingen lijkt mij. Er was hier een hele ochtend voor uitgetrokken. De middag stond vooral in het teken van het regelen van een bankaccoount, en de working with children check en daarna gingen we weer verder over wat het inhoud om te werken met kinderen. Na de oriëntatie van vandaag ben ik met een groepje andere au-pairs naar het opera house gewandeld. Het was al donker en het opera house was mooi verlicht!

Oriëntatiedag 2.
Vandaag was een iets minder lange dag, iets interessanter dan gisteren, maar het was vooral weer heel lang zitten en luisteren.
Het leuke aan vandaag was dat we een korte cursses ehbo kregen. Dit vond ik opzich wel interessant en fijn om het toch nog even te herhalen. Verder was het vooral weer veel luisteren. Vandaag ging het in de middag even over welke dieren je hier tegen kan komen maar verder vooral weer over welke activiteiten je kan doen met kinderen en hoe je de kinderen hierbij veilig houdt.

Ik kan begrijpen dat ze deze dagen verplicht stellen aangezien veel au-pairs net 18 zijn en geen opleiding met kinderen hebben gedaan, maar voor mijn gevoel heb ik eigenlijk gewoon een beetje mijn tijd uitgezeten daar en had ik het idee dat ik mijn laatste twee dagen in de stad beter had kunnen besteden.

Verder heb ik wel een hele leuke tijd gehad in het hostel met iedereen die ik daar ontmoet heb. En nu zit ik ondertussen al weer bijna een week bij m'n gastgezin waar ik het ook heel erg naar m'n zin heb 😊

Liefs,
Sanne

1. Natascha Niesters:
    29 augustus 2019
    Leuk verhaal hoor. Een hele mooie tijd in je gastgezin.
  2. Ineke ten Brinke:
    1 september 2019
    Je bent zo te lezen helemaal voorbereid! Fijn dat je gastgezin leuk is. Gr Ineke